AUTORIZATII DE CONSTRUIRE MAI REPEDE, MAI USOR




Autorizațiile de construire vor putea fi obținute mai repede și mai ușor după intrarea în vigoare a unei ordonanțe de urgență ce urmează să fie emisă de Guvern.

Procedurile de emitere a certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire vor fi eficientizate pentru a fi reduse termenele și costurile de demarare a investițiilor.

Ordonanța pe care o pregătește Guvernul va simplifica procedurile de înregistrare a proprietăţii şi autorizaţiile de construcţie prin introducerea posibilităţii de depunere electronică. De asemenea, vor fi introduse termene standard si aprobarea automată după termenul limită pentru înregistrarea proprietăţilor şi autorizaţiilor de construire .

Va fi introdus votul motivat/explicat al consilierilor locali pentru aprobarea documentațiilor de urbanism

Va crește cuantumul amenzilor și vor fi clarificate competențelor de aplicare a acestora.

Va fi asigurat accesului liber la informații din domeniul urbanismului și construcțiilor.

Va crește calitatea construcțiilor și clarificarea relaționării dintre documentația de autorizare a construcțiilor, proiectul tehnic de execuție și începerea lucrărilor de construcții, aceasta din urmă fiind condiționată explicit de prezentarea proiectului tehnic de execuție complet, elaborat și verificat de echipe de specialiști atestați conform legii la structurile teritoriale ale ISC, instituție ce are nu doar atribuții de control și sancționare ci și de participare la fazele determinante ale construcțiilor și la recepția finală a acestora.

Ordonanța va preciza conținutul cadru al proiectului  tehnic necesar construirii în condiții de calitate și legalitate ( precizare necesară pentru corelarea cu legea calității în construcții și cea din domeniul investițiilor publice).

Procesele investiționale vor fi accelerate prin :

* Eliminarea conceptului de aviz tacit și înlocuirea acestuia cu o sancțiune pecuniară, în situația nerespectării termenelor

* Eliminarea necorelării în cerințele avizatorilor planurilor și proiectelor prin stabilirea conținutului documentațiilor necesare avizării

* Introducerea mijloacelor de e-guvernare în domeniul urbanismului și autorizării, pentru simplificarea procedurilor administrative şi reducerea costurilor specifice:

  • emitenții de avize vor primi documentațiile de avizare în format electronic, semnate digital de către specialiști, potrivit legii, cu condiția ca la emiterea sau imprimarea pe hârtie a documentului cu semnătură electronică să fie adăugată și semnătura olografă
  • calendarul conform căruia autorităţile administraţiei publice locale se vor înscrie în portalul aferent punctului de contact unic electronic și vor primi în format electronic, online documentațiile pentru: emiterea certificatelor de urbanism, prelungirea acestora și a autorizațiilor de construire/desființare, precum și pentru emiterea avizelor/acordurilor și certificatelor, condiționată de semnarea prin semnătura electronică calificată sau avansată.

Sursa: www.arenaconstruct.ro


Stiri